Nasza strona wykorzystuje pliki cookies, aby zapewnić Ci najlepsze doświadczenie podczas przeglądania. Pliki cookies są małymi plikami tekstowymi przechowywanymi na Twoim urządzeniu. Są one wykorzystywane do zapamiętywania preferencji użytkownika oraz analizowania ruchu na stronie.
Polska muzyka symfoniczna zabrzmiała w murach Miejskiego Domu Kultury 12 listopada. Koncertem VIII edycji cyklu „Jeszcze Polska Muzyka” zainaugurowano obchody 100. rocznicy odzyskania niepodległości.
– Ten piękny koncert wieńczy trzydniowe uroczystości w Stalowej Woli wprowadzające nas w stulecie niepodległości. Zaczęliśmy od wystawy Wyspiańskiego w Muzeum Regionalnym w Stalowej Woli. 11 listopada na Placu Marszałka Piłsudskiego wspólnie z Prezydentem Rzeczypospolitej Polskiej Panem Andrzejem Dudą wyśpiewaliśmy najpiękniejsze patriotyczne pieśni żołnierskie. A dzisiaj przy udziale Orkiestry Akademii Beethovenowskiej zostaliśmy tak wspaniale uniesieni polską muzyką – dziękował artystom z Orkiestry Lucjusz Nadbereżny Prezydent Miasta Stalowej Woli. Dodał również, że to co mogliśmy usłyszeć jest najpiękniejszym dowodem na to, że niepodległość to nie tylko szabla, bagnet, to również muzyka, która niosła Polaków przez wszystkie pokolenia, dając dumę, radość, tęsknotę za Ojczyzną.
Podczas koncertu mogliśmy wysłuchać najpiękniejszych pieśni polskich artystów. Artyści Orkiestry Akademii Beethovenowskiej zagrali Uwerturę fantastyczną Bajka Stanisława Moniuszki, Koncert skrzypcowy Henryka Jana Botora oraz Symphonie de Chambre Joachima Mendelsona. Prawdziwą wirtuozerię zaprezentowała skrzypaczka dr Kaja Danczowska. Orkiestrze dyrygował Stanisław Krawczyński, a koncert prowadził Dariusz Stańczuk.
Cykl „Jeszcze polska muzyka…” to autorskie przedsięwzięcie Orkiestry Akademii Beethovenowskiej – jednego z czołowych polskich zespołów symfonicznych młodego pokolenia. Koncerty pod tym szyldem organizowane są od ośmiu lat na terenie całego kraju. Ich celem jest propagowanie polskiej klasyki jako elementu tożsamości narodowej. Polska muzyka symfoniczna (często są to utwory niesłusznie zapomniane, które dzięki koncertowym wykonaniom otrzymują „nowe życie”) prezentowana jest zawsze w kontekście arcydzieł muzyki europejskiej, co z jednej strony pozwala docenić jej wysoki poziom, z drugiej zaś uchwycić oryginalność, wyjątkowość.